social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/2/6

12:46:2

66

رسیدگی به پرونده 33 واحد تولیدی در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد استان زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، طبق ماده 41 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی‌که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه از سازمان، اقدام بـه تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد نمایند، موضوع در کمیسیون ماده (42) این قانون با حضور یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضائیـه، مدیـرکل اسـتاندارد اسـتان و نماینـده سـازمان حمایـت تولیدکننـدگان و مصرف کننـدگان به عنوان عضو ثابت و نماینـدگان اتاقهـای بازرگانـی، صنایـع و معـادن و کشـاورزی، تعـاون مرکـزی و اصنـاف ایـران (حسب مورد) مطرح و تصمیم گیـری می شـود.
بر این اساس طی 22 جلسه برگزار شده کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال 1402، پرونده 33 واحد تولیدی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
در این جلسات پس از بررسی مدارک و مستندات به استناد دستورالعمل و نحوه برگزاری جلسات کمیسیون فوق، به 15 واحد تولیدی رای مبنی بر تذکر، اخطار و اخذ تعهد صادر شد و نسبت به 15 واحد تولیدی دیگر نیز به استناد دستورالعمل فوق، رای به پرداخت جریمه در حق صندوق دولت اتخاذ گردید.
همچنین 2 واحد تولیدی ملزم به بهسازی و اصلاح محصول تولیدی خود شدند و رای به تعطیلی خط تولید یک واحد تولیدی دیگر نیز صادر شد.