social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/1/20

23:32:5

34

تدوین استاندارد ملی امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی

استاندارد ملی «امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی- سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات- الزامات» در کمیته ملی فناوری اطلاعات تدوین شد.
به گزارش دفتر تدوین استانداردهای ملی، این استاندارد در راستای استانداردسازی حوزه فناوری اطلاعات و با هدف تعيين الزاماتی برای استقرار، پیاده‌سازی، نگه‌داری و بهبود مستمر سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات در بافت ‌سازمان ها با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات، پلیس فتا، مرکز مدیریت افتا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بانک مرکزی، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سایر متخصصان و صاحب نظران ذی ربط در کمیته ملی 734 فناوری اطلاعات به تصویب رسید.
استاندارد ملی امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی، عمومی بوده و در تمامی سازمان ها، صرف‌نظر از نوع، اندازه و ماهیت آن ها کاربرد دارد که الزامات ارزیابی و برطرف‌سازی مخاطرات امنیت اطلاعات متناسب با نیازهای سازمان ها را شامل می شود.
نسخه این استاندارد ملی با شماره ایران-ایزو-آی ای- سی 27001 در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی standard.inso.gov.ir برای بهره برداری کاربران و صاحب نظران در دسترس می باشد.