دسترسی سریع

گزارش تصویری

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان:

تولید و عرضه لوازم التحریر استاندارد ایرانی، از تمایل به خرید نوشت افزار خارجی می کاهد

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، اعلام کرد: مصرف کنندگان در راستای حمایت از کالاهای ایرانی، خرید نوشت افزار ایرانی و استاندارد را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، مرتضی واحد پور سرپرست اداره کل استاندارد استان، اعلام کرد:با توجه به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تقاضا برای خرید لوازم التحریر  افزایش یافته است که در نتیجه والدین باید حساسیت ویژه ای در امر خرید این اقلام به خرج دهند.

واحد پور افزود: در حال حاضر لوازم التحریر، مشمول استاندارد اجباری نیست؛ و در استان زنجان به علت نبود تقاضا تاکنون هیچ نشان استاندارد تشویقی برای این فرآورده ها صادر نشده است. ولی با توجه به این‌که  اقلامی مانند: خمیر بازی و رنگ انگشتی و سایر وسایلی که با پوست بچه ها در ارتباط اند، مشمول استاندارد اجباری است، بنابراین والدین از استاندارد بودن لوازم خریداری شده اطمینان جدی حاصل کنند.
وی، با اعلام این‌که: تولید کنندگان عرصه نوشت افزار شعارکیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده اند،که این موضوع  باعث ایجاد رقابت میان آنان شده است، افزود: برای اطمینان بخشیدن به مصرف کنندگان، تولیدکنندگان عرصه نوشت افزار نسبت به دریافت نشان استاندارد تشویقی اقدام کنند، زیرا تولید و عرضه لوازم التحریر استاندارد ایرانی، از تمایل به خرید و استفاده ازنوشت افزار خارجی می کاهد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد با تولید و عرضه لوازم التحریر استاندارد ایرانی، تمایلی به خرید نوشت افزار خارجی وجود نخواهد داشت؛ و از  مصرف کنندگان تقاضا داریم در هنگام خرید هر کالایی، نشان استاندارد ملی ایران را به خاطر بسپارند.

سایر تصاویر: