دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان

صدور3 فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در زنجان

مدیرکل استاندارد استان، اعلام کرد: در سال98، تعداد 3فقره پروانه کاربرد نشان حدمجازآلاینده‌ها ،برای سه محصول کشاورزی، شامل: سیب، انگور و لوبیا، در این استان، صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، اعلام کرد: در سال98، تعداد 3فقره پروانه کاربرد نشان حدمجازآلاینده‌ها ،برای سه محصول کشاورزی، شامل: سیب، انگور و لوبیا، در این استان، صادر شده است.
 کارگرزاده، تصریح‌کرد: برای اعطای کاربرد نشان حدمجازآلاینده‌ها، محصولات کشاورزی از نظر مقدار باقیمانده آلاینده‌های فلزی و باقیمانده سموم، درآزمایشگاه‌های مجهز همکار سازمان ملی استاندارد ایران بررسی می‌شوند و در صورت تحقق سایر شرایط صدور، موفق به دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها خواهند شد.
وی، خاطرنشان کرد: وجود نشان حدمجازآلاینده‌ها بر روی محصولات کشاورزی، به مصرف‌کننده این اطمینان را می‌دهد که محصول مورد استفاده، از نظر آلاینده‌های فلزی و باقیمانده سموم، بررسی شده است و سلامت وی را به مخاطره نمی‌اندازد.
 مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآور شد: تجمع آلاینده‌های فلزی و سموم در بدن منجر به بروز انواع اختلالات گوارشی و بیماری‌هایی نظیرسرطان می‌شود که کشت محصولات با حدمجاز آلاینده‌ها می‌تواند از بروز این بیماری‌ها و شیوع آن جلوگیری کند.
وی، اظهار کرد: دستورالعمل نشان حد مجازآلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است.

سایر تصاویر: