دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژي در خريد كولر ضروري است

مدیر کل استاندارد استان زنجان اعلام کرد: کولرهای آبی و گازی مشمول استاندارد اجباری هستند و عرضه این محصول بدون علامت استاندارد ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده مدیر کل استاندارد استان، با بیان اینکه همه ساله و با آغاز فصل گرما استفاده از کولرهای آبی و گازی دو چندان می شود، اظهار کرد: تاکنون 6 استاندارد ملی در رابطه با محصول کولر گازی و 4 استاندارد ملی در مورد کولر آبی تدوین شده است که عرضه آن بدون درج علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی ممنوع است.
کارگرزاده، با اشاره به اینکه هنگام مصرف کولر، مصرف برق نیز افزایش می یابد، تاکید کرد: شهروندان به هنگام خریداری کردن کولرهای گازی  و آبی و یا ملزومات برقی دیگر، به برچسب انرژی نصب شده بر روی کالا توجه کنند که سبب می‌شود که انتخاب ما انتخابی صحیح باشد تا بتوانیم با گزینش محصولی با ساز و کار و کیفیت مناسب و استاندارد، در مصرف برق و انرژی نیز صرفه جویی کنیم.
وی یادآورشد: نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویس کار مجاز صورت گیرد و قبل از استفاده، حتماً دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.
مدیر کل استاندارد استان، با اعلام اینکه کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت محصولات، به طور مستمر توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه انجام می شود، به شهروندان و مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت مشاهده محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517، (سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان)، منعکس نمایند.

سایر تصاویر: