دسترسی سریع

گزارش تصویری

رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان زنجان:

درپخت نان سنگک از آرد مخصوص سنگک استفاده شود

رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان زنجان؛ با بیان اینکه، مطابق استاندارد ملی شماره 103، انواع آرد گندم در کشور تولید می شود افزود: شایسته است در راستای استفاده صحیح هرکدام، فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

بهبه گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، لیلا جعفری، رئیس اداره امور آزمایشگاههای این اداره کل؛ با بیان اینکه، مطابق استاندارد ملی شماره 103، انواع آرد گندم در کشور تولید می شود افزود: شایسته است در راستای استفاده صحیح هرکدام،  فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.
جعفری، تصریح کرد: یکی از انواع آرد گندم تعریف شده در استاندارد مذکور، آرد سنگک است که درحال حاضر  این نوع آرد در گونی های سبز رنگ بسته بندی می شود.
وی؛ با اشاره به اینکه ؛ آرد سنگک آردی است که از تمام قسمت داخلی دانه گندم که حاوی مواد نشاسته ای و پروتئینی است تشکیل شده است و شامل بخشی از پوسته گندم است، خاطر نشان کرد: نان سنگکی که با آرد مخصوص سنگک پخت می شود دارای ارزش تغذیه ای نان سبوس دار است و بهتر است درپخت نان سنگک ازآرد مخصوص سنگک استفاده شود
رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان زنجان، توصیه کرد: نانوایان نان سنگک، برای پخت نان، از آرد مخصوص  استفاده کنند و مصرف کنندگان نیز توجه کنند که رنگ نان سبوس دار تیره تر از سایر نان ها است و تصور اینکه هرچه نان سفیدتر باشد باکیفیت تر و مناسب تر است، اشتباه است .
وی، ابراز کرد: متاسفانه مقبولیت نان سفید در میان مردم یکی از عواملی است که باعث می شود نانوا از آرد مناسب آن محصول جهت پخت استفاده نکند.