دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

تشدید نظارت بر کالاهای عرضه شده مشمول استاندارد اجباری در مراکز عرضه استان

مدیر کل استاندارد استان زنجان اعلام کرد: با نظارت مستمر کارشناسان استاندارد، 95 درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری عرضه شده دارای نشان استاندارد هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده مدیر کل استاندارد استان، اعلام کرد: در راستای  اجرای طرح کنترل بازار( طرح طاها) در استان، طی مردادماه سالجاری، 224  مورد بازرسی از مراکز صنفی استان، صورت گرفته است که بیش از 95 درصد فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد 10 رقمی معتبر بودند.
کارگرزاده، اظهار کرد: در همین راستا تعداد 9 مورد، مغایرت با استاندارد مشاهده شد، که کالاهای مغایر توقیف و به واحد حقوقی اداره کل معرفی شده است.
وی، تاکید کرد:  بازرسی و نمونه برداری از مراکز صنفی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات عرضه شده در استان بدون اطلاع قبلی در حوزه های مختلف انجام می گیرد و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود با متخلفان مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران  برخورد می شود .
مدیر کل استاندارد استان زنجان، از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی  کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند سریعاً مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی ها و پیگیری های حقوقی لازم انجام پذیرد.