دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان زنجان بيشتر

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

صدور 72 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال 1400

مدیر کل استاندارد استان اعلام کرد: در سال 1400 تعداد 72 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در استان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داریوش اشکانی پور، مدیر کل استاندارد استان افزود: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و حمایت از صنایع کوچک و بزرگ ، در سال 1400؛ 68 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری  و 4 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در حوزه صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و شیمیایی صادر شد.
اشکانی پور اظهار کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.
وی یادآور شد: در طی این مدت 349 مورد تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی نیز در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شده است.
مدیر کل استاندارد استان زنجان در پایان تاکید کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.