دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

استانداردها، نقش اساسی در گفتمان مشترک دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داریوش‌ اشکانی‌پور، مدیر کل استاندارد استان در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، با اشاره به شعار امسال روز جهانی استاندارد، «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» که مصادف با ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) است، اعلام کرد: امسال بحث ویروس کرونا جهانی شده و شعار امسال نیز مرتبط با این شعار انتخاب شده است؛ چرا که برای مبارزه با بیماری کرونا، همه جهان به صورت مشترک برای حل این مشکل همکاری می‌کنند.
اشکانی پور، افزود: استانداردها نقش اساسی در گفتمان مشترک بین ملتها دارند که با تبیین و تدوین آنها همه از آن بهره می برند.
وی خاطر نشان کرد: تدوین استانداردها فرآیندی علمی است که بر اساس تجربیات و تحقیقات توسط متخصصین مرتبط صورت می پذیرد و سازمان ملی استاندارد ایران با تدوین بیش از 33 هزار استاندارد ملی گامی بلند در این زمینه برداشته بطوری که توانسته رتبه خود را در سازمان بین المللی استاندارد (ISO)  از بین 145 کشور عضو به 22 ارتقاء دهد که بسیار قابل توجه است.
داریوش اشکانی پور با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها، در امرترویج فرهنگ استاندارد در بین عموم مردم، عنوان کرد: رسانه‌ها، می‌توانند با اطلاع‌رسانی‌های‌دقیق‌ و مؤثرخود، زیان‌استفاده ازکالاهای‌غیراستاندارد و بی‌کیفیت و همچنین معرفی کالاهای استاندارد را به مردم، اعلام کرده و آنها را نسبت به استفاده از کالاهای دارای نشان استاندارد، تشویق نمایند.
مدیر کل استاندارد استان زنجان،در پایان یادآور شد: این اداره‌کل، در راستای عمل به وظایف خود، اقدامات قابل‌توجهی را تاکنون انجام داده و با نظارت و بازرسی‌هایی، که در دستور کار خود قرار داده است، اجازه ارائه و عرضه کالاهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت را در استان، نخواهد داد.
 

سایر تصاویر: