دسترسی سریع

گزارش تصویری

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان:

محصول سیب زمینی،دریافت کننده سومین نشان حد مجاز آلاینده ها، در سال 1400

سرپرست استاندارد استان زنجان از صدور سومین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در سال 1400، برای محصول سیب زمینی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، سیروس صارمی، سرپرست اداره کل استاندارد استان، اعلام کرد: امروزه تأثیر مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات کشاورزی بر سلامت مصرف کننده؛ در محافل علمی بویژه در حوزه پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مسلماً کاهش باقیمانده این ترکیبات مانند: سموم، کودهای شیمیایی، آفت کش ها، عناصر سنگین و ... در محصولات کشاورزی موجب اطمینان خاطر بیشتر مصرف کنندگان خواهد شد.
صارمی افزود: در همین راستا، سومین نشان حد مجاز آلاینده ها در سال 1400، برای محصول سیب زمینی، متعلق به مزرعه خانم فاطمه گنج خانی از روستای سجاس رود شهرستان قیدار، صادر شد و مجموع گواهی نامه های صادره تاکنون، به عدد شش رسید.
وی، عنوان کرد: برای اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، این محصولات هم از نظر مقدار باقیمانده آلاینده های فلزی و هم از نظر باقیمانده سموم, در آزمایشگاههای مجهز همکار سازمان ملی استاندارد ایران بررسی می شوند و آزمونهای مربوط طبق استاندارد ملی مربوطه انجام و در صورت تحقق سایر شرایط لازم ، پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها به واحدتولیدی مربوطه صادر می شود .
سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان در پایان یاد آور شد: دستورالعمل نشان حد مجازآلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است و این نشان به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید دوباره تمدید شود.