اخبار

1398/4/19 چهارشنبهمدیر کل استاندارد استان زنجان:
99 درصد ترازوهای مورد آزمون در استان زنجان، دارای تاییدیه صحت عملکرد هستند
مدیرکل استاندارد استانزنجان: ا تایید صحت عملکرد 340 وسیله سنجش در استان، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن ها نصب شده و در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، با اعلام اینکه، مطابق ماده 14 ضوابط اجرايي و مقررات اوزان و مقياس ها و وسايل سنجش سازمان ملي استاندارد ايران مصوب 4/7/1375 آزمون ادواری کلیه وسایل سنجش مورد استفاده عامه اجباري است افزود: بر این اساس، در سه ماهه نخست سالجاری، 657 مراجعه صنف، جهت بازرسی انجام و 342 وسیله سنجش اعم از انواع ترازو و باسکول متحرک، مورد آزمون قرار گرفته است. که از این تعداد، 340 وسیله یعنی  99 درصد ترازوهای مورد آزمون، قبول و فقط یک درصد مردود گزارش شده است.
کارگرزاده، با بیان اینکه: با تایید صحت عملکرد 340 وسیله سنجش، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب شده و در معرض دید شهروندان قرار گرفته است تصریح کرد: ترازوهای مردود پس از اتمام مهلت مقرر که جهت تعمیر و اصلاح ترازو به صاحبان ترازو داده شده بود، مورد آزمون مجدد قرار گرفته اند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، به شهروندان توصیه کرد: به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، در هنگام خرید، حتما" به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه داشته و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است جدا" خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، موارد را از طریق سامانه تلفنی 1517 رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند

نسخه قابل چاپ
بيشتر