اخبار

1398/3/22 چهارشنبهمدیر کل استاندارد استان زنجان:
یک هزار و 487 مورد بازرسی از مراکز صنفی استان زنجان، طی دو ماهه نخست سالجاری
مدیر کل استااندارد استان زنجان اعلام کرد: به منظور جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد کیفیت و استاندارد، طی دو ماهه اول سالجاری، یکهزار و 487 مورد بازرسی از مراکز صنفی صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان ، داود کارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل بازار (طاها) و به منظور جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد کیفیت و استاندارد، طی دو ماهه اول سالجاری، یکهزار و 487  مورد بازرسی از مراکز صنفی صورت گرفت.
 کارگرزاده، با اشاره به اینکه، بازرسی های صورت گرفته؛ در زمینه صنایع خودرو و نیرومحرکه، غذایی و کشاورزی، برق و الکترونیک و معیار مصرف انرژی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، بسته بندی و سلولزی، صنایع چرم و مهندسی پزشکی، شیمی، پتروشیمی و مصنوعات گرانبها بوده است افزود: در یک هزار و 356 مورد از این بازرسی ها، فرآورده های مشمول استاندارد اجباری مورد عرضه و فروش، دارای علامت استاندارد و کد ده رقمی بودند و در سایر موارد فرآورده های فاقد علامت استاندارد، فاقد کد ده رقمی، فاقد برچسب انرژی، فاقد تاریخ مصرف معتبر و ... مشاهده شد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان اظهار کرد: در همین راستا، ضمن تذکر به واحدهای صنفی، موارد مغایرت به ادارات کل استاندارد استانهای مربوطه جهت پیگیری اعلام و اقدامات قانونی لازم بعمل آمده است.
وی، تصریح کرد: در راستای این طرح، 140 مورد نمونه از مراکز صنفی استان نیز خریداری و جهت انجام آزمون و تطبیق با الزامات استانداردهای ملی مربوطه به آزمایشگاههای همکار سازمان ملی استاندارد ایران ارسال  شده است که  در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با استاندارد ملی مربوطه اقدامات لازم طبق مقرارات و ضوابط سازمان ملی استاندارد صورت خواهد گرفت.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، با بیان اینکه، عرضه كنندگان و خريداران کالا، نسبت به درج علامت استاندارد بر روي كالا حساس شده اند افزود:  مجریان طرح کنترل بازار (طاها)، فرآورده های مشمول استاندارد اجباری را در محل عرضه، فروش،توزیع وتمرکز مورد بازرسی قرار می دهد و به منظور حصول اطمینان از دارا بودن حداقل های کیفیت و نظارت بر دارا بودن نشان ملی استاندارد، صورت می گیرد .
عكس هاي مرتبط :

نسخه قابل چاپ
بيشتر