اخبار

1399/9/18 سه‌شنبه
هر آنچه در مورد استانداردهای پرکاربرد باید بدانید. (استاندارد شامپو)
هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگی ها، روش های آزمون و نمونه برداری شامپوهای مورد مصرف در شستشوی موی سر، بدن و سر و بدن انسان می باشد.
استاندارد شامپو - ویژگیها و روش های آزمون که نخستین بار در سال 1374 تدوین و منتشر شد، بر اساس پیشنهادهای دریافتی و بررسی و تایید کمیسیون های مربوطه برای دومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در یک هزار و ششصدو شصت و پنجمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد صنایع شیمیایی و پلیمر مورخ 1397/7/28 با شماره ملی 3572 تصویب شد.
این استاندارد برای کلیه شامپوهای دارای مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو کاربرد دارد.
این استاندارد برای شامپوهای دارویی و شامپوهای بدون نیاز به آبکشی خشک کاربرد ندارد.
1- ویژگی های اجزا:
از ویژگیهای مهم آن، شامپو باید به صورت مایعی همگن و یکنواخت و عاری از ذرات خارجی باشد. چنانچه نمونه تا پایان تاریخ انقضاء در بسته بندی اولیه در دمای معمولی نگهداری گردد باید ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آن حفظ شود و بوی نامطبوعی نداشته باشد.

2- بسته بندی :
شامپو باید در ظروف کاملا درب بسته و به حد کافی مقاوم در هنگام حمل و نقل بسته بندی شود. جنس ظروف به گونه ای باشد که هیچ گونه اثر نامطلوب شیمیایی یا فیزیکی روی محتوی نداشته باشد.

3- نشانه گذاری :
اطلاعات و مشخصات زیر باید به طور خوانا و با مرکب پاک نشدنی برای مصارف داخلی به زبان فارسی و برای صادرات به زبان انگلیسی و یا زبان کشور خریدار روی بسته بندی نخستین و دومین، طبق استاندارد ملی ایران شماره 10094 درج شود.
نام و نشانی کارخانه تولید کننده /و نام سفارش دهنده
نام فرآورده و علامت تجاری
پروانه ساخت یا کد بهداشتی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
تاریخ تولید ،انقضا و. شماره سری ساخت
وزن یا حجم خالص با حد رواداری طبق استاندارد ملی ایران شماره 16381
جمله دور از دسترس کودکان نگه داری شود و سایر توصیه ها و هشدارها
برای اطلاعات بیشتر به استاندارد ملی ایران به شماره 3572 در سایت سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی isiri.gov.ir  مراجعه شود.
مصرف کنندگان عزیز، به منظور حصول اطمینان از صحت علامت استاندارد مندرج در نشانه گذاری فرآورده های "شامپو" با ارسال کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد  به سامانه 10001517 از صحت استاندارد کالا اطمینان حاصل کنید.
سامانه تلفن گویا 1517 رابط بین مردم و اداره کل استاندارد است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات مرتبط با کیفیت فرآورده مشمول استاندارد را از طریق این سامانه تلفنی، ثبت و پیگیری نمایند.


نسخه قابل چاپ
بيشتر