اخبار

1398/10/28 شنبه
اعطای علامت استاندارد دانش نماد به شرکت های دانش بنیان استان، رونق اقتصادی را بدنبال دارد
نحوه اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد به متقاضیان با برگزاری اولین نشست تخصصی در محل پارک علم و فناوری استان زنجان، با مشارکت اداره کل استاندارد استان و در راستای تبیین روند اجرای نظام محصولات دانش بنیان در استان زنجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، در نشست تخصصی که با حضور داود مرادخانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، کارشناسان اداره کل استاندارد استان، و نمایندگان این پارک برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق بندهای ۲ و ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری، شیوه ‌نامه صدور گواهی انطباق، گواهی محصول و نشان استاندارد دانش نماد ویژه محصولات دانش‌بنیان در آذرماه سال۱۳۹۶ توسط سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دوایر و مراکز ذیربط ابلاغ شده است و در حال حاضر  در کشور ؛ در حال اجرا شدن است.
کارگرزاده، افزود: افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در استان و ارتقاء جایگاه جهانی کشور و همچنین پوشش استاندارد برای تمامی محصولات تولید داخل کشور از منظورهای تحقق بندهای ۲ و ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که آماده برداشتن گام‌های موثری در این زمینه هستیم. .
وی، تأکید کرد: اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند محصولات خود را مطابق با استاندارد های بین المللی تولید کرده و موفق به اخذ یکی از گواهینامه های مربوطه شوند؛ به جرأت می توان گفت: اقتصاد کشور رونق پیدا کرده و ورود به بازارهای جهانی تسهیل و تسریع خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان،خاطر نشان کرد: ازجمله ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان آن است که با فروش آنها رونق اقتصادی کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت و در واقع این شیوه نامه اجرایی در تجاری‌ سازی محصولات دانش‌بنیان کمک کننده است که امیدواریم، شرکت های نوپا بتوانند ضمن ورود به بازارهای داخل، بازارهای خارجی را نیز احاطه کنند.
وی، تصریح کرد: درحقیقت ما با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ از جوانان تحصیل کرده جویای کار و تمامی اقشار مردم حمایت کرده و این مقوله می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور مهم واقع شده و موجب بهبود رونق تولید داخل و افزایش کسب و کار در استان شود.

نسخه قابل چاپ
بيشتر