اخبار

1398/6/28 پنجشنبهمدیر کل استاندارد استان زنجان:
لوازم التحریر ؛ در حال حاضر مشمول استاندارد اجباری نیست
مدیر کل استاندارد استان زنجان، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد:، لوازم التحریر؛ شامل: مداد، مداد شمعی، پاستل های روغنی، خودکار، خط کش، پاک کن و همچنین میز و صندلی مراکز آموزشی در حال حاضر مشمول استاندارد اجباری نیست و به علت نبود تقاضا برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده های مذکور در استان، تا کنون هیچ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، در این زمینه در استان زنجان، صادر نشده است
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده مدیر کل استاندارد استان، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید ، با اعلام اینکه؛ لوازم التحریر؛ شامل: مداد، مداد شمعی، پاستل های روغنی، خودکار، خط کش، پاک کن و همچنین میز و صندلی مراکز آموزشی در حال حاضر مشمول استاندارد اجباری نیست اظهار کرد؛  به علت نبود تقاضا برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده های مذکور در استان، تا کنون هیچ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، در این زمینه در استان زنجان، صادر نشده است .
کارگرزاده اظهارکرد: چنانچه هر کدام از کالاهای فوق،  دارای نشان استاندارد تشویقی و کد ده رقمی باشد، کارشناسان این اداره کل، نسبت به نمونه برداری وآزمون آنها اقدام کرده و محصولات را با استانداردهای مربوطه، مورد سنجش و کنترل قرار می دهد.     
مدیرکل استاندارد استان زنجان،توصیه‌هایی را در باره استفاده از نوشت افزارها برای مصرف کنندگان به شرح زیر اعلام کرد.
  1. از نوشت‌افزارهای دارای علامت استاندارد استفاده کنید.
  2. از نوشت‌افزارهایی که بر روی آن نام تولید کننده و یا علامت تجاری درج شده استفاده کنید.
  3. نوک خودکار و روان‌نویس بر اساس درجات EF، F، M و B نشانگر قطر نوک ساچمه به ترتیب خیلی نازک، نازک، متوسط و پهن تقسیم‌بندی می‌شود. بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
  4. خودکار و روان‌نویس باید با علامت رنگ جوهر یا به نحو مناسب مشخص شود.
  5. از وارونه گذاشتن خودکار، روان‌نویس و ماژیک در جیب خود خودداری کنید.
  6. زمانیکه خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید هیچ‌گونه اثری از چربی یا نفوذ در صفحه کاغذ از خود نشان دهد.
  7. در صورتیکه برروی خودکار و روان‌نویس عبارت «بعد از استفاده درب آن را بگذارید» نوشته شده است، حتماً درپوش را بر روی آنها قرار دهید.
  8. مداد تحریر مشکی بر اساس سختی و سیاهی رنگ مغز به ۱۷ درجه تقسیم می‌شود. حرف B معرف نرمی و سیاهی مغز مداد و حرف H معرف سختی مداد است. به عنوان مثال B۶ نرم‌ترین و سیاه‌ترین مداد، H۹ سخت‌ترین و کم‌رنگ‌ترین مداد است.
  9. پاک‌کن‌ها باید از لحاظ شکل ظاهری یکنواخت و بدون خراش، عناصر و ذرات خارجی مخلوط و یا مواد مضر و ذرات خاک باشند. همچنین از مواد معطر نباید در ساخت پاک‌کن استفاده شود.

نسخه قابل چاپ
بيشتر