اخبار

1398/6/27 چهارشنبهمدیر کل استاندارد استان زنجان:
امکان رقابت برای آزمایشگاههای همکار در عرصه های بین المللی فرآهم می شود
مدیر کل استاندارد استان زنجان، اظهار کرد: آزمایشگاه های همکار استان، موظف به استقرار الزامات استاندارد ISO 17025 و دریافت گواهینامه مربوطه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مهلت تعیین شده طبق هستند. که آزمایشگاههای همکار با دریافت گواهینامه مربوطه، امکان رقابت با آزمایشگاه های مشابه خود در عرصه های بین المللی را فراهم خواهند کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان داود کارگرزاده، مدیر کل استاندارد استان، اعلام کرد: با توجه به اعلام مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، به منظور پیاده سازی استاندارد ISO 17025 ؛ برنامه جدید به تمامی آزمایشگاههای همکار استان ابلاغ شده است که به موجب آن کلیه آزمایشگاه های همکاراستان، موظف به استقرار الزامات استاندارد  ISO 17025 و دریافت گواهینامه مربوطه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مهلت تعیین شده طبق هستند.
کارگرزاده با صریح اینکه؛ آزمایشگاههایی که به هر دلیلی نتوانند به موقع استاندارد ISO17025  را در آCمایشگاههای خود استقرار کنند، امکان ادامه فعالیت را نخواهند داشت اظهار کرد: آزمایشگاههای همکار با دریافت گواهینامه مربوطه، امکان رقابت با آزمایشگاه های مشابه خود در عرصه های بین المللی را فراهم خواهند کرد.
مدیرکل استاندار استان زنجان، خاطر نشان کرد: در صورتي که آزمايشگاه‌ها الزامات استاندارد ISO 17025 را برآورده کنند و توسط مراجعي که داراي موافقت نامة شناسايي متقابل با مراجع هم تراز خود در ساير کشورهاي استفاده کننده از اين استاندارد هستند؛ تأييد صلاحيت شوند، پذيرش نتايج آزمون و کاليبراسيون کشورها آسان خواهد شد.
وی افزود: بکارگيري اين استاندارد، همکاري بين آزمايشگاه ها و ساير سازمان‌ها را تسهيل و به تبادل اطلاعات، تجارب و نيز هماهنگ کردن استانداردها و روش‌هاي اجرايي کمک شایانی مي‌کند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، با عنوان اینکه؛ مسئوليت هر آزمايشگاه اين است که فعاليتهاي آزمايش و کاليبراسيون خود را به نحوي انجام دهد که الزامات اين استاندارد رعايت شود و خواسته‌هاي مشتريان، مراجع قانوني يا سازمان هايي که آزمايشگاهها را به رسميت مي‌شناسند، نيز برآورده شود.  افزود: اين استاندارد شامل دو بخش الزامات مديريتي و الزامات فني است. که برآورده شدن اين دو به معني داشتن صلاحيت بر اساس  ISO 17025 است.
عكس هاي مرتبط :

نسخه قابل چاپ
بيشتر