اخبار

1398/3/25 شنبهفرماندار شهرستان ابهر:
اصناف، مکلف به کالیبراسیون وسایل توزین در داد و ستدهای عمومی هستند
فرماندار شهرستان ابهر، بر لزوم همکاری اصناف این شهرستان، با کارشناسان و بازرسان استاندارد، در راستای کالیبراسیون وسایل سنجش و توزین تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داودکارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان، دردیدار و گفتگو با علی حیدری، فرماندار شهرستان ابهر، همکاری فرمانداری این شهرستان را در خصوص کالیبراسیون وسایل  سنجش و توزین مستقر در صنوف شهرستان ابهرخواستار شد.
کارگرزاده، با بیان اینکه، بر اساس ماده 22 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش، دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استانداردهای اجباری اجازه ندارند از اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند افزود:متاسفانه تعدادی از صنوف با کارشناسان و شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، همکاری لازم را نداشته و در بعضی از مواقع، مانع از انجام آزمون  صحت عملکرد وسایل  توزین و سنجش می شوند .
مدیرکل استاندارد استان زنجان، تصریح کرد: کالیبراسیون و سنجش وسایل توزین، به منظور اطمینان از دقت و صحت عملکرد وسایل سنجش و توزین سبک، توسط کارشنان و بازرسان مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود .
علی حیدری، فرماندار شهرستان ابهر، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات و فعالیت های اداره کل استاندارد استان زنجان و اداره استاندارد شهرستان ابهر، در حوزه های مختلف ازجمله؛تجهیزات بازی موجود در پارک ها و زمین های بازی و نظارت بر آسانسورها، تصریح کرد: دارندگان وسایل توزین مکلف به کالیبراسیون وسایل سنجش و توزین مستقر در داد و ستدها هستند و می بایست همکاری لازم را با کارشناسان و بازرسان اداره استاندارد بجای آورند.
فرماندار شهرستان ابهر، خاطر نشان کرد: درخصوص استانداردسازی پارک های بازی هیچ توجیهی قابل قبول نیست و باید ارگان های ذیربط با تمام توان نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی موجود در پارک ها و زمین های بازی پیشقدم شده و با جدیت انجام وظیفه کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود. 

نسخه قابل چاپ
بيشتر