اخبار

1397/10/13 پنجشنبه
پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی را به سمت تدوین استانداردها سوق دهیم
مدیر کل استاندارد استان زنجان، اگر پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی را به سمت تدوین استاندارد سوق دهیم و بتوانیم این امر را بومی سازی کنیم، بسیاری از مشکلات استان و حتی کشور برطرف خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیر کل استاندارد استان زنجان، در دیدار با بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، همکاری دوسویه این دانشگاه با اداره کل استاندارد استان زنجان را خواستار شد.
 کارگرزاده در این دیدار با بیان اینکه؛ دانشگاه تحصیلات تکمیلی از پتانسیل علمی بسیار مناسبی برخوردار است افزود:ما می توانیم بصورت برد برد در پیشبرد اهداف سازمانی همدیگر استفاده کنیم .
وی؛ با اشاره به احداث 16 دفتر استاندارد استانداردسازی در استان افزود: 3 دفتر استانداردسازی طی یکی دو سال اخیر در محل دانشگاه زنجان، دانشگاه هیدج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان دایر شده است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، هدف از ایجاد دفاتر استاندارد سازی در دانشگاهها را ارتقای سطح آگاهی دانشگاهیان نسبت به استاندارد و ارکان نوین استانداردسازی، تعامل موثر بین سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاهیان(اساتید) به منظور مشارکت موثر در تدوین استاندارهای ملی و بین المللی برشمرد.
وی با با اشاره به شروع تدوین استاندارد چاروق در استان زنجان افزود: اگر پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی را به سمت تدوین استاندارد سوق دهیم و بتوانیم این امر را بومی سازی کنیم، بسیاری از مشکلات استان و حتی کشور برطرف خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، اظهار کرد: ارتقای دانش و فناوری و دسترسی آسان به دانش و تجربه بین المللی از طریق مشارکت دانشگاه ها انجام می‌گیرد که از توان و ظرفیت علمی و پشتیانی بالایی در زمینه تدوین استاندارد های ملی و بین المللی بصورت مستقیم و هوشمند برخوردار هستند.
وی خاطر نشان کرد: به منظور استفاده بهینه از زنجیره صنعت، دانشگاه و استاندارد در تدوین استاندارد های ملی و بین المللی نیاز به همکاری دوجانبه داریم که این امر با انعقاد تفاهم نامه همکاری ،ایجاد دفتر استاندار سازی و تعامل دوسویه فرآهم خواهد که اداره کل استاندارد استان زنجان در این زمینه با تمام ظرفیت و توان اعلام آمادگی دارد.

نسخه قابل چاپ
بيشتر