اخبار

1397/10/12 چهارشنبهمدیر کل استاندارد استان زنجان:
صاحبان وسایل توزین، مکلف به انجام آزمون صحت عملکرد هستند
مدیرکل استاندارد استان زنجان: در 9 ماهه امسال،وسایل توزین سبک صنوف در استان زنجان مورد بررسی و آزمون قرار گرفت که نتیجه آزمون تعداد 29 وسیله، مردود اعلام شده است.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان ، داوود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان زنجان با اعلام اینکه،  این اداره کل، در انجام وظایف قانونی و ذاتی خود در حوزه اندازه ‌شناسی و اوزان مقیاس ‌ها  و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در قالب آزمایشگاه‌های همکار، در 9 ماهه امسال، تعداد  3  هزار و 162 مورد وسیله توزین سبک  در سطح استان، مورد بررسی و آزمون قرار گرفت که نتایج حاصل از این آزمون ها، در 2 هزار و 438 وسیله مورد قبول  بوده است که بر چسب صحت عملکرد بر روی این وسایل الصاق شده است و نتیجه آزمون در  29 وسیله مردود بوده است.
کارگرزاده، با اظهار اینکه: در این راستا، تعداد 695 مورد  بعلت ممانعت از انجام آزمون، با بازرسان این اداره کل همکاری نداشتند که طبق قوانین و ضوابط استاندارد اقدامات لازم صورت گرفته است تأکید کرد : صاحبان وسایل توزین مکلف به انجام آزمون صحت عملکرد هستند.
 مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: این اداره ‌کل همواره با استفاده از توان کارشناسی، نسبت به نظارت و کنترل صحت عملکرد آزمایشگاههای همکار در حوزه اندازه‌شناسی و اوزان مقیاس‌ها، با روش‌های مختلف اقدام می‌کند. و عملکرد آنان را زیر نظر دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس ماده 22 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش، دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد های اجباری اجازه ندارند از اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند، خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده با متخلفان برابر ماده 10 از قانون اصلاح قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان، از شهروندان خواست موارد تخلف را به سامانه 1517 اطلاع دهند. 

عكس هاي مرتبط :

نسخه قابل چاپ
بيشتر