دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

اعتمادسازی وتوجه عموم به کیفیت مطلوب محصولات از اهداف مهم اجرای طرح طاهابه شمار می رود

مدیرکل استاندارد استان زنجان ، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و توجه عموم به کیفیت مطلوب محصولات تولید داخل را از اهداف مهم اجرای طرح طاها قلمدادکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان،داودکارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، اعلام کرد: در راستای طرح نظارت براجرای استاندارد وکنترل بازار، در طی یکسال گذشته (از فجر 97 تا فجر 98)،  تعداد 6 هزار 721 بازرسی از مراکز صنفی استان توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

 کارگرزاده افزود: این بازرسی‌ها در قالب طرح طاها انجام می شود که با اجرای این طرح علاوه بر کنترل واحدهای تولیدی،مراکز عرضه کالادراستان نیزتوسط کارشناسان این اداره کل نظارت می شوند.

وی، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و توجه عموم به کیفیت مطلوب محصولات  تولید داخل را از اهداف مهم اجرای طرح طاها قلمداد کرد و افزود: در بازرسی های صورت گرفته از مراکز صنفی استان، همه کالاهای مشمول استاندارد اجباری و کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی؛  به منظور استاندارد سازی، حفظ و سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل اقلام موجود دربازار  از لحاظ کمیت و کیفیت تحت نظارت و بررسی قرار می گیرند.  

مدیرکل استاندارد استان زنجان، به شهروندان تأکید کرد: هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود، ضمن توجه به علامت استاندارد بر روی این محصولات، از مصرف کالاهای غیر استانداردی که مشمول استاندارد اجباری هستند خودداری کرده و در صورت مشاهده کالای فاقد علامت استاندارد و کد ده رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد، مشخصات کالا را از طریق شماره تلفن 1517 به اداره کل استاندارد استان گزارش دهند.

وی، همچنین به شهروندان توصیه کرد؛ در خصوص اطمینان از اصالت محصول خریداری شده  می توانند کد ده رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه  10001517 پیامک کنند.