دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

یخمک و نوشمک های میوه ای فاقد علامت استاندارد تهدید جدی برای سلامتی کودکان

مدیر کل استاندارد استان زنجان هشدار داد! مصرف کنندگان، هنگام استفاده از یخمک و نوشمک های میوه ای به نشان استاندارد توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیر کل استاندارد استان با اشاره به شروع فصل گرما و استقبال و گرایش عموم از جمله کودکان به استفاده از انواع یخمک و نوشمک های میوه ای، به کلیه همشهریان و مصرف کنندگان در خصوص استفاده از این فرآورده بدون نشان استاندارد، هشدار داد!
کارگرزاده، با اعلام اینکه: فرآورده یخی خوراکی از مخلوط آب و شیرین کننده ها و افزودنی های مجاز خوراکی تهیه شده است، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران شماره 3964 فراورده های یخی خوراکی به منظور نگهداری، فروش و عرضه می تواند به صورت مایع است، که در این صورت حتماً باید دستورالعمل مصرف روی برچسب فرآورده درج شود. و استفاده از شیرین کننده مصنوعی و هر نوع نگهدارنده در این فراورده ها مجاز نبوده که پس از بسته بندی، پاستوریزه شده و می تواند طی فرآیند انجماد بدون هوادهی به شکل کاملاً منجمد تولید و به مصرف برسد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان، یادآورشد: فراورده یخی خوراکی مشمول استاندارد اجباری بوده و مصرف کنندگان در هنگام تهیه این محصول می بایست به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری، دستور مصرف به صورت عبارت(منجمد مصرف شود)، نام ، نوع و میزان رنگ مورد استفاده و عدم  درج تصویر میوه و  عدم درج هرگونه مطلبی مبنی بر ادعای سلامتی، تغذیه ای و غنی سازی روی برچسب توسط شرکت تولید کننده دقت کنند.
 

سایر تصاویر: