دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

کشف و توقیف انواع روغن موتور غیراستاندارد در زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان، اعلام کرد: یک واحد تولیدی غیرمجاز که نسبت به تولید انواع فرآورده‌های روغن موتور فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و نیز جعل علامت استاندارد اقدام کرده است، کشف و محصولات تولید شده در این واحد توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، با اشاره به اینکه، به موجب قانون سازمان ملی استانداردایران، تمام تولیدکنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند، اعلام کرد: بازرسان این اداره کل طی بازرسی مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، که با همراهی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی، در محل واحد تولیدی مستقر دراستان، صورت گرفت، نسبت به کشف و ضبط انواع روغن موتور، ضدیخ فله ای، روغن هیدرولیک، گریس فله ای و فیلتر هوای خودرو برای خودروهای مختلف، اقدام کردند.
کارگرزاده، تاکید کرد: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران،جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد.
وی، تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان، در راستای احقاق حقوق مصرف کنندگان با تمام توان پیش خواهد رفت و در این راه از همه پتانسیل ها و ظرفیت های قانونی موجود بهره خواهد برد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، به شهروندان توصیه‌کرد: به منظورحفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد 10 رقمی به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.