دسترسی سریع

گزارش تصویری

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

سیلندرهای اکسیژن طبی ناایمن با رعایت جوانب استاندارد، از چرخۀ مصرف خارج می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان زنجان، با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز اساسی مراکز درمانی به سیلندرهای اکسیژن طبی استاندارد، در بازدید سرزده از آزمایشگاه همکار سیال سازه کیان، نسبت به دقت و تسریع در بازرسی و انجام آزمون سیلندرهای اکسیژن طبی مراکز درمانی، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داودکارگرزاده، مدیرکل استاندارداستان، دربازدید ازآزمایشگاه همکار سیال سازه کیان،  ضمن تاکیدبر عدم استفاده از سیلندرهای ناایمن توسط مراکز بهداشتی- درمانی  استان، اعلام کرد: کپسول‌های‌اکسیژن استاندارد، باید هر ۵ سال‌یکبار مورد بازرسی و آزمون‌دوره‌ای قرار گیرند و در این زمینه آزمایشگاه‌های همکار نیز باید سرعت و دقت عمل بیشتری در انجام آزمون سیلندرهای اکسیژن طبی را در دستور کار خود قرار دهند.
 کارگرزاده، تأکید کرد: بيمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراكز درماني كه از سیلندرهای اكسيژن طبی استفاده می‌کنند، باید نسبت به انجام بازرسي فني و آزمون دوره‌اي این  سيلندرها، از طريق آزمایشگاههای همکار تأييد صلاحيت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام کنند. زیرا امکان بروز خطر و آسیب در شرایط‌حمل و نقل برای سیلندرهای اکسیژن وجود دارد که در این راستا برای پیشگیری ازسوانح و حوادث جبران ناپذیر احتمالی،  باید کپسول‌های ناایمن با رعایت جوانب استاندارد، از چرخۀ مصرف خارج می‌شوند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآورشد: طبق الزامات استاندارد اجباری به شماره ملی ۶۷۹۲، کپسول‌ها و سیلندر‌های نگهداری گاز اکسیژن طبی بدون درز و قابل حمل، هر ۵ سال یکبار مستلزم بازرسی و انجام آزمون‌های ادواری منظم هستندو چنانچه مراكز درماني و يا دانشگاه علوم پزشكي به عنوان مالك سيلندرهاي ذخيره سازي گاز اكسيژن هستند، نیز باید نسبت به انجام بازرسي فني و آزمون دوره اي سيلندرهاي تحت استفاده خود از طريق آزمایشگاههای همکار واجد شرايط تأييد صلاحيت شده از سوي سازمان ملي استاندارد ايران، اقدام کنند.
مدیر کل استاندارد استان زنجان، افزود:آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بایستی در رعایت دقیق معیارها و شاخص های استاندارد توجه کنند و اداره کل استاندارد استان زنجان نیز با دقت بیشتری فعالیت های این آزمایشگاه ها را پایش خواهد کرد.
آزمایشگاه همکار سیال سازه کیان از سال 96 فعالیت خود را در زنجان آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان تنها آزمایشگاه مرجع در زمینه انجام کامل آزمون های استاندارد سیلندرهای فولادی بدون درز در استان می باشد.
 

سایر تصاویر: