دسترسی سریع

گزارش تصویری

رئیس اداره شهرستان ابهر:

تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد، نقض حقوق مصرف کنندگان است

رئیس ‌اداره‌ استاندارد شهرستان ‌ابهر، اظهار کرد: به‌دلیل نقض مقررات و تولید بدون پروانه ‌کاربرد علامت ‌استاندارد، یک واحدتولیدی بتن آماده، در این شهرستان، که بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فعالیت می‌کرد، پلمب وخط تولیدی آن واحد توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، امیرحاجی‌قربانی، رئیس اداره استاندارد شهرستان ابهر، با اشاره به ضرورت استانداردسازی محصولات‌ و تولیدات مصالح ساختمانی در استان، تصریح کرد: درجریان بازرسی‌های کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان، یک واحد تولیدی بتن آماده، که بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، در شهرستان ابهر فعالیت می‌کرد، پلمب  و خط تولیدی آن واحد توقیف شد.
حاجی قربانی، اظهار کرد: هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است، که در این راستا، با توجه به اهميت موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی‌ و رابطه آن با سلامت و ایمنی مردم، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی کیفیت در استان، جلوگیری شده  و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات ناامن خواهد شد.
رئیس ‌اداره‌ استاندارد شهرستان ‌ابهر، یادآورشد: براساس قانون، واحدهای تولیدی که نسبت به استانداردسازی محصولات خود، بی‌توجهی کنند و تولیدات فاقد استاندارد را روانه بازار مصرف کنند، پس از طی مراحلی اعم از تذکر، اخطار، تعهد و غیره، به مراجع قضایی ذیربط معرفی خواهند شد.
وی، افزود: در حوزه کیفیت مصالح ساختمانی، کارشناسان استاندارد، در حیطه وظایف نظارتی خود با جدیت تمام با متخلفان‌ و تولیدکنندگان محصولات بدون پروانه کاربردعلامت استاندارد و بی کیفیت، در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران،  برخورد خواهند کرد.

سایر تصاویر: