دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان زنجان بيشتر

مدیر کل استاندارد استان زنجان:

وسایل سنجش و توزین سبک در مراکز عرضه استان مورد آزمون صحت عملکرد قرار گرفت

مدیر کل استاندارد استان زنجان اعلام کرد: طی 9 ماهه سال جاری، تعداد سه هزار و 515 وسیله توزین سبک، در استان مورد آزمون صحت عملکرد، قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان، اعلام کرد: به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستد های عمومی، در نه ماهه سالجاری، تعداد سه هزار و 515 وسیله توزین سبک، مورد آزمون قرار گرفت؛ که از این تعداد، 99 درصد ترازوها قبول و یک درصد ترازوها مردود اعلام شده است.
کارگرزاده یادآور شد: به ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأييد قرار می گیرد، برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون می باشد، الصاق می گردد و باید در معرض دید عموم قرار گیرد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان به مصرف کنندگان توصیه کرد: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب  صحت عملکرد است، جدا" خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی 1517، سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.